در این مقاله قصد دارم به بحث پیرامون 5 اصل از پر استفاده ترین اصول استفاده از موبایل مارکتینگ بپردازیم و بهتر است قبل از گفتن این اصول یه توضیح مختصری درباره موبایل مارکتینگ داشته باشیم.
میتوان گفت موبایل مارکتینگ در اصل: کلیه کارهایی میباشد که مسئول استارتاپ یا شرکت برای جذب مشتری از طریق موبایل انجام میدهد و با استفاده از موبایل فروش کسب و کارش را رشد دهد.
عنوان و متن کمپین
شما برای اینکه کمپین موبایل مارکتینگتان به درستی راندمان فعالیتی شما را افزایش بدهد باید برای انتخاب کردن متن و عنوان تبلیغاتی خود را بدرستی انتخاب کرده و برای این کار باید روی چند امر مهم تمرکز کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنم:
- تأثیرگذاری کلمات:کلمات درج شده درون کمپین موبایل باید تأثیر گذار باشد و کاربر را نسبت به هدف کمپین خود ترغیب و تشویق نماید.
- ارتباط کلمات با کمپین:باید کلمات شما با محتوای کمپین مرتبط بوده و این ارتباط باعث افزایش میزان خروجی از کمپین هدف شما میشود.
- ادبیات کلمات:ادبیات کلمات انتخاب شده باید درخور مخاطبتان بوده و دقت در انتخاب ادبیات کلمات برای فعالیت شما خیلی مهم است.
تصویر کمپین
تصاویر و مدیا یکی از بهترین امکانات است که میتواند درخواست شما را به کاربرانتان انتقال دهد و با این انتقال است که شما میتوانید که کاربرانتان را به هدف کمپین خود نزدیک تر نمایید.
در ادامه به بیان برخی نکات پیرامون انتخاب تصویر یا مدیا برای کمپین اشاره میکنم که میتواند برای کمپین شما مفید واقع شود.
- جادوی رنگ: انتخاب رنگ مناسب و فلت برای مدیاهای استفاده شده درون کمپین خیلی مهم است، چینش رنگ ها علمی است که نمیتوان به صورت کامل در چند مقاله در آن به مهارت رسید، باید برای اینکه درون چینش رنگ های مدیا درون کمپین موبایل مارکتینگ یا تبلیغات به مهارت برسید جدای مطالعه با تمرین و تکرار میزان مهارت خود را افزایش دهید.(تیم آلما برای چینش در کمپین های خود از کارشناس استفاده کرده و به ایشان هزینه برای چینش رنگ میدهد که من برای شرکت های کوچک استفاده از وبسایت paletton را برای چینش رنگ پیشنهاد میکنم)
- جادوی گرافیک:برای اینکه بتوانید گرافیک مدیای خود را درون سیستم به درستی انجام دهید میتوانید از کسی که به اصطلاح گرافیک کار است استفاده کنید یا اگر میخواهید از گرافیک های آماده استفاده کنید میتوانید وبسایت هایی مانند Freepik استفاده کنید.

هدف کمپین
برای اینکه میزان راندمان کمپین شما نتیجه ای دلچسب نسبت به هزینه ای که برای کمپین خود میکنید داشته باشد را برایتان به ارمغان بیاورد میتوانید با استفاده از هدف گذاری درست کمپین خود را اجرایی کرده و بعد از اجرایی کردن کمپین میزان راندمان را بر اساس هدفی که داشته اید بررسی کنید.
برخی از قسمت های مهم برای هدف گذاری کمپین ها عبارت است از:
- عنوان کمپین موبایل مارکتینگ:در این قسمت شما باید عنوانی برای کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید که بتوانید با استفاده از عنوانی جذاب کاربران را به سمت محصول و یا خدمت خودتان جذب کنید.
- زمان کمپین:در قسمت بعدی به این موضوع اشاره خواهیم کرد.
- مدیا کمپین: پیشتر درباره این موضوع صحبت کردیم.
- بودجه کمپین:هر کمپینی برای اجرا نیازمند در نظر گرفتن بودجه میباشد و میتوانیم بگوییم که باید بودجه در نظر گرفته شده منطقی باشد و در قسمت درآمد تخمینی کمپین نرخ تبدیل معقولی را برای کمپین در نظر بگیریم.
- درآمد تخمینی:باید در نظر داشته باشیم که درآمد تخمینی شما باید نسبت به بسترهای انتشار و هزینه انتشار و کیفیت محصول و نرخ تبدیل منطقی محاسبه شود و اگر در این قسمت مشکلی دارید حتما از کارشناس برای اینکار استفاده کنید چرا که اگر نتوانید به قطعیت برای امور لازم در هدف کمپین برسید میتواند کسب و کارتان با مشکل روبرو شود.
- بسترهای انتشار برای کمپین:پلت فرم ها و بسترهایی که میخواهید کمپین خود را در آن انتشار دهید در این قسمت انتخاب کرده و نام و آدرس آنها را بنویسید.
- زمان کمپین:در قسمت بعدی به آنها اشاره میکنیم.
- قسمت محصول:در قسمت بعدی به آنها اشاره میکنیم.
زمان کمپین
باید کمپین شما در زمان معقول اجرایی و در زمان معقول خاتمه پیدا کند.
اگر شما برای کمپین موبایل مارکتینگ خود برنامه اجرایی زمانی و خاتمه زمانی ندارید به هیچ عنوان کمپین خود را شروع نکنید و تا پایان زمان جمع بندی برای این موضوع صبر کنید.
فردی به شرکت آمد و گفت میخواهم در فصل تابستان کمپین حراج پوشاک زمستانه بگذارم، در جلسه بسیار سعی کردم که او را از این اقدام و صرف هزینه برای کمپینش بخاطر اینکه زمان درستی را برای اینکار انتخاب نکرده است منصرف کنم، او این کار را انجام داد و ما سعی کردیم سوای کمپین موبایل مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ از سیستم هایی مانند وبسایت دیوار برای فروش محصولات ایشان استفاده کنیم، در نهایت هزینه های کمپین با فروش سر به سر انجام شد و خود کارفرما از انجام اینکار پشیمان بود. با این حال در فصل زمستان به پیشنهاد آلما کمپینی با هزینه های کمتر و فروش بیشتر خنده را بر روی لب های کارفرما آورد!

قیمت محصول
قیمت محصولات ارائه شده باید بصورت درست و با اصول کارشناسی درون کمپین قرار بگیرد.
قیمت محصولات عرضه شده بسته به کیفیتی که محصول شما عرضه میشود میتواند تأثیر بسزایی در بازخورد درآمدی کمپین برای شما داشته باشد.
نکته حائز اهمیت این است که همیشه قیمت خوب باعث نمیشود برنده در کمپین هدفتان شوید و باید به اصول دیگر نیز توجه نمایید.
همانطور که بالاتر گفته شد کارفرما به اشتباه فکر میکرد که چون قیمت محصولات بر اساس کیفیت ارائه شده مقرون و به صرفه است میتواند بازار را از فصل تابستان بگیرد! اما همانطور که خواندید نتیجه چیز دیگری شد!
درون این مقاله قصد ندارم به استفاده از شبکه های اجتماعی درون کمپین موبایل مارکتینگ اشاره کنم و قصد داریم که به این امر در مقاله ای دیگر بپردازیم و بتوانیم با استفاده از آن مقاله که به درباره کمپین تبلیغاتی درون شبکه های اجتماعی صحبت میکند به بررسی فعالیت های اصولی برای افزایش میزان فروش و تعامل کاربران درون آن کمپین اشاره کنیم!
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.