با سلام خدمت کاربران وبسایت آلماوب، علی اکبر صادقی هستم و در این مقاله قصد دارم به شما عزیزان مهم ترین اصول در انتخاب نام دامنه رو بگم، ولی بهتر هستش که قبل از اون ببینیم دامنه چی هست؟ چرا باید بهترین نام دامنه را انتخاب کنیم و بعد از اون بهترین اصول مهم در انتخاب نام دامنه رو بررسی کنیم.
اگر وبسایت میخواهید طراحی کنید و داشته باشید این مقاله میتواند برای شما خیلی موثر بوده باشد چرا که نام دامنه میتواند برای رشد برند شما خیلی موثر و مفید بوده باشد!
دامنه چیست؟
دامنه از کلمه انگلیسی Domain گرفته شده است و در وبسایت ها معمولا شما اون رو بین دو نقطه یا قبل از یک نقطه میتونید ببینید.
شاید سوال برای شما پیش بیاد که منظور از دو نقطه یا یه نقطه چی هستش؟


همانطور که در تصاویر میبینید نام دامنه نامی است که بین www و com یا ir یا هرچیزی که به آن پسوند دامنه میگویند و یا نامی که قبل از پسوند دامنه هایی که بدون www به موتور جستجو گر گوگل معرفی شده است می آیند میباشد.
اما سوال این است که پسوند دامنه چیست؟
کسب و کار شما بسته به نوع کار و یا منطقه جغرافیایی میبایست پسوندی مرتبط داشته باشد، که به عنوان مثال برای وبسایت های ایرانی از پسوند دامنه ir برای دامنه وبسایت ایرانی استفاده میشود و برای وبسایت های سازمانی نه موسسات حکومتی و دولتی از ORG و برای موسسات حکومتی و دولتی بیشتر از gov استفاده میشود.
در مقاله ای دیگر بیشتر درمورد پسوند دامنه و کاربردشان برای شما عزیزان مینویسیم!
چرا باید بهترین نام دامنه را انتخاب کنید!
انتخاب بهترین نام و مرتبط ترین نام دامنه بسیار میتواند مرتبط با فعالیت کسب و کار شما باشد.
بعنوان مثال برند دیجی کالا مستقیما از نام دامنه خود که DIGIKALA است الهام شعارش را گرفته است و میگوید من کسب و کاری هستم که هدفش ارسال محصولات از بازار دیجیتال میباشد و یا مثلا کسب و کار الوپیک که این نام مستقیما درون نام دامنه اش لحاظ شده است.
برخی از نام ها هم هستند که مرتبط با کسب و کار شاید نباشند و یا شاید مخفف نام بزرگتری باشند و یاحتی شاید نام مکانی باشند که از این عناوین میتوانیم به نام Google یا آمازون اشاره کنیم.
نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از کسب و کارها قصد دارند که نام های وبسایت خود را بر اساس اصولی انتخاب کنند که در ذهن بماند که من در این مقاله قصد دارم این اصول را به شما معرفی کنم.
اصول مهم در انتخاب نام دامنه
همانطور که پیشتر گفته شد، انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین اصول برای معرفی بخشی از خدمات کسب و کار به مخاطبان است، که ما درون بخش قبلی به نام کسب و کار دیجی کالا، الوپیک، گوگل و آمازون اشاره کردیم، در ادامه این مقاله قصد داریم مهمترین اصول در انتخاب نام دامنه را به شما عزیزان معرفی کنم و این را باید بگویم که نام دامنه ی انتخابی برای کسب و کار شما ممکن است درون وبسایت های انتخاب نام دامنه مشکلاتی از قبیل اشغال بودن نام دامنه را به همراه داشته باشد که ما درون پستی دیگر ثبت دامنه به شما عزیزان راه هایی برای ثبت دامنه هدف با نام های مشابه را آموزش خواهم داد.
مهمترین اصول انتخاب نام دامنه عبارت است از:
- مرتبط بودن نام دامنه به نام کسب و کار
- استفاده از نام مشاهیر درون نام دامنه
- کوتاه و مختصر بودن نام دامنه
- استفاده نکردن یا کم استفاده کردن از علامئمی مانند -،.و…
- استفاده کردن از کلماتی مانند i، online, digi مانند onlineshop که به کاربر بتوانیم حس آنلاین شدن اون خدمت را بدهیم.
- استفاده از پسوندهای مرتبط به کسب و کار یا منطقه جغرافیایی
- استفاده از مخفف نام کسب و کار برای دامنه برای کسب و کارهایی که نام طولانی دارند چرا که کسب و کار شکل دهنده نام دامنه درون این دسته از انتخاب ها است.
- کوتاه کردن نام
- استفاده از نام هایی که سریع در ذهن میماند.
- استفاده از نام هایی که میتواند بعد از شعارهای که بهتر نام دامنه و کسب و کارتان را در ذهن ثبت میکند مانند: آلما وب مشاوره کسب و کار شما در وب
شما عزیزان میتوانید با استفاده از اصول مهم در انتخاب نام دامنه بهترین راندمان را برای کسب و کارتان رغم بزنید یا به عبارت بهتر میتوانید خیال خود را از دقت در انتخاب نام دامنه و برندتان مطمئن سازید.
اگر کسب و کاری دارید و میخواهید آن را در فضای آنلاین رشد دهید میتوانید از اصول فوق بهره مند شوید و در آن نام کسب و کارتان دو حالت بیشتر نیست یا کسب و کارتان نام های گفته شده را درون خودش دارد و یا اینکه نام کسب و کارتان طولانی است که من پیشنهادم به شما این است که نام های طولانی را مخفف و یا کوتاه نمایید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.